Episode 10

förra delen;

Det andra smset var från Justin upptäckte jag snart.

”hejdär! Undrar bara om du skulle vilja hitta på något imorn, eller någon annan dag i veckan? =D Xx, justin. ”

Jag smsade tillbaka att jag skulle kolla om jag skulle göra något innan. Jag var inte sådär jätte pepp på att hänga med honom. Jag la tillbaka min mobil och somnade direkt.


____________________________________________________

Nästa morgon vaknade jag av mitt mobil alarm. Jag kollade på klockan, halv 8.  Jag fixade mig, gjoerde en inbakad fläta i håret och tog på mig kläder. jag gick ner och tog mig en macka. Fem i åtta gick jag ut. Då såg jag Chaz som stod och vinkade åt mig. Vi gick tillsammans förbi Ryan och sen till Buss Stoppet. I skolan idag hängde jag med Ryan och Chaz som vanligt. Eller ah, vanligt och vanligt, det är andra gången jag är i skolan. På lunchen satte vi oss vid ett ganska stort, runt bord.


-          Är Caitlin Fortfarande sjuk? Frågade Ryan plötsligt och kollade på Chaz.

-          Ja, men jag vet inte vad som är med henne. Sa Chaz och kollade på Ryan.

-          Vem är Caitlin? Frågade jag.

-          Våran kompis, och Christians syster. Sa Ryan.

-          Ni kommer komma bra överens! Sa Chaz glatt.

Resten av dagen gick som den gick. Inget särkilt hände.

 


När jag kom hem möttes jag av en förvirrad blick på Bea. Hon pratade i telefonen.

 

-          Vad är det? Frågade jag undrat.

-          Vänta lite. Sa hon och höll för luren. Hon verkade oerhört stressad.

-          JAHA, men om hon inte vill det då? Snälla ni, hon är 15, låt henne vara och leva sitt liv! Sa Bea argt i telefonen. Hon sa hej då och la på.


-          Vad handlade det där om? Frågade jag. vi satte oss i soffan i vardagsrummet.

-          Min mobil har ringt och ringt idag. En massa olika och konstiga personer vill skriva ett skivkontrakt med dig. Sa hon och väntade på mig reaktion.

-          VA? Omfg! Skrek jag.

-          Det är inte såååå bra, du kommer inte kunna leva livet!

-          Musiken är mitt liv! Sa jag och kollade på Bea.

-          Jaja, jag ska prata med Lollo  om det här, hon kanske kan rekommendera någon. Lollo var hennes assistent/ Advokat/ Bästa kompis.. Innan bea gjorde någonting kollade hon alltid vad Lollo tyckte.


-          Jaja okej. Jag måste göra lläxor. Sa jag glatt och kramade om Bea.

-          Du.. det är en till sak.. sa Bea glatt.

-          Du får säga nej om du inte vill, okej? Fortsatte bea.

-          Ja, säg vad det är!

-          Vouge vill att du och jag ska vara på deras framsida!!! Nästan skrek bea ut.

-          VA? Sa jag förvånat.

-          Varför jag? fortsatte jag.

-          För att du och jag är typ de kändaste systrarna just nu. Sa hon glatt.

-          Okej, så vi ska alltså på phootoshoot?

-          Ja, den är idag. Bara jag skulle från början, men sen ringde de på förmiddan idag och undrade om du ville hänga med.



-          Omg! Klart jag vill! Sa jag glatt.

-          Men du hade ju läxor.

-          Va? Läxor? Nej, jag har inga läxor. Sa jag glatt.

-          Okej, vi åker om en halvtimme. Du behöver inte fixa dig för det gör de där. Sa hon och svarade i telefonen som ringde. Jag sprang upp på mitt rum och tog upp Ipaden. jag orkade inte med facebook så jag spelade spel istället.

-          Okej, kom nu så åker vi amanda! Skrek bea nerifrån.

-          OKEJ, jag kommer! Skrek jag tillbaka.

 

Nu gäller det!

__________________________________________________

är man väl känd, går det riktigt fort!
AMANDA har ju bara bott där i några dagar, men på andra sidan är hon det alla snackar om, Bea's mystiska och svenska syster, som kom in i bilen bara sådär.

så äree!
tack för alla underbara komentarer,
ska på fest imorn, och ska dirr efter skolan till en kompis.

kanske hinner skriva en tidsinställd nu, fast då blir den nog ganska kort...

men kära vänner, jag har ett liv. :D

men en sak är säker,
inget mer innan 30 komentarer.

vill kolla om ni klarar! ;D

PUSS
XOXO, ELIN ♥


Kommentarer
Postat av: lovisa

heeelt underbar!!!<3

2011-04-07 @ 21:04:34
Postat av: Anonym

mer :]

2011-04-07 @ 21:07:27
Postat av: Kajsa

fat´tar faktiskt att du har ett liv men det är så roligt att se att det har kommit ett nytt kapitel eftersom att du skriver så bra! :D

2011-04-07 @ 21:21:30
Postat av: elena

fortsättt nu

2011-04-07 @ 21:22:52
Postat av: Anonym

Grym!

2011-04-07 @ 21:56:01
Postat av: Anonym

Komigen du är bäst :)

2011-04-07 @ 21:57:58
Postat av: Anonym

Komigen du är bäst :)

2011-04-07 @ 21:58:09
Postat av: Stina

meeeeeeer

2011-04-07 @ 22:05:51
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: Anonym

asbra

2011-04-07 @ 22:21:16
Postat av: Anonym

ohohohohoh meeeeeera!

2011-04-07 @ 22:43:27
Postat av: Anonym

as bra!!

2011-04-08 @ 15:24:44
Postat av: hanna

meeeeeeeeeeeeeer!!!! skiit braa:)

2011-04-08 @ 16:02:35
URL: http://mrbieber.blogg.se/
Postat av: Anonym

meeeeeer

2011-04-08 @ 16:26:10
Postat av: Elin

MERR!!!!!!!!!!!!!!!!:D

2011-04-09 @ 00:07:20
Postat av: NEVERSAYNEVER!!

Har inga ord att beskriva deen meed!!Elr joo......LOVE IT!!♥

2011-04-09 @ 11:28:44
Postat av: Angeliqa

skit bra! men kom, igen mer! :) <3

2011-04-09 @ 21:27:57
URL: http://nillqan.soclog.se
Postat av: Anonym

Mer

2011-04-10 @ 01:03:55
Postat av: Stephanie

Asbra! :D Jag älskar den! :D Mer! ;D

2011-04-10 @ 13:39:30
URL: http://sstteepphhiiss.blogg.se/
Postat av: Hannah

Meeeeeeeeeer!!Haar inget tålamood!! Koom igeen nu!!:D <333333333

2011-04-10 @ 14:39:07
Postat av: Anonym

Meeeer. :D

2011-04-10 @ 18:06:38
Postat av: Anonym

Åhh!! 21 kommentarer räcker väll?? Snälla!! Du är bäst!!

2011-04-10 @ 21:16:58
Postat av: Angeliqa

Ja precis dom här kommentarerna räcker väl?! Vill ha nästa del nu!! :) <3

2011-04-10 @ 21:29:07
URL: http://www.nillqan.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0