Episode 11

-          Okej, kom nu så åker vi amanda! Skrek bea nerifrån.

-          OKEJ, jag kommer! Skrek jag tillbaka.

 

Nu gäller det!

 

 

 

 

Jag var så himla glad. Ni måste tänka att detta är helt overkligt, och att detta inte händer. Men då ska jag ta och säga dig att det gör! Vi satt just nu i limon… på väg till photoshooten… till vouge Magazine. HELT OFFATBART. Shit.

Efter ett tag - som säkert bara var fem minuter, men som kändes som minst en timme - var vi framme. Vi steg sakta ut ur bilen. Åh tur, inga paparazzis. Ibland är de så irriterande. HAHAHA, nu låter det som om jag är van, jag flyttade hit för bara några dagar sen och är redan trött på dom.

 När vi kom in möttes vi av en kvinna. Hon såg väldigt snäll och snygg ut. Hon visade oss till ett rum med speglar, sminkbord en massa kläder och sådant i. Jag hade aldrig varit på photoshoot’s förut, så jag hade ingen aning om vad jag skulle göra. Bea gick genast och kollade bland kläderna. Jag gick fram till henne, hon höll upp en ganska kort, svart klänning framför mig.

-          Testa den. Sa hon och gav mig den.

-          Va? Ska jag bara ta på mig den? Frågade jag förvånat.

-          Ja, vad annars?

-          Men jag trodde de hade valt ut kläder.. sa jag förvirrat.

-          Nej, de ger förslag, sa hon och pekade på kläderna,

-          Sen staylar de, och ger förslag på smycken, men det är alltid du som bestämmer. Fortsatte hon.

-          Jaha… sa jag och drog på mig klänningen, den passade perfekt, fast det kändes inte rätt, jag tyckte inte om tighta grejer på överkroppen, varför vet jag inte. Bea kollade runt lite och hittade ett par shorts och en t-shirt. Jag kollade tunt lite till och hittade till slut en blommig kjol och en lös topp upptill. Det kom in en kille och kramade om bea.

-          Och du måste vara den berömda Amanda! Sa han och skakade min hand.

-          Ja, hejhej! Sa jag. han studerade oss båda.

-          PERFEKT! Utbrast han och sprang ut genom dörren. Jag gav bea en förvirrad blick, men hon skrattade bara. Snart kom det in en massa människor. De drog oss till varsin stol och började sminka och fixa håret.

-          Så, vad hade du tänkt dig för smink? Frågade tjejen mig.

-          Ööööööhh.. ingen aning, vad tycker du?

-          Jag skulle nog välja en svart sotning, röda läppar…

-          Inte röda läppar, ljusrosa helst. Avbröt jag,

-          Men resten blir perfa, gör vad du vill, bara jag blir snygg. Och inga röda läppar. Fortsatte jag. hon nickade snabbt och började fixa och trixa. Efter ett tag var hon klar och jag fick kolla i spegeln.

-          Ja, det är så starka blixtar, så sminkningen blir väldigt mycket och dramatisk, men det kommer absolut inte se ut såhär på bilderna sen! Sa hon glatt och sprejade mitt hår en sista gång. Jag hade självfall och väldigt naturligt hår. Jag fick syn på bea och fick en chock, jag menar, hon brukar ju vara snygg. Men nu var hon helt sjukt snygg! Vi fick sedan gå ut och hälsa på teamet, och få lite instruktioner, som led ungefär så att vi skulle ha kul och vara naturliga, och inte posa så mycket. T.ex. tyckte de att jag skulle sitta på Bea rygg, och lite sånt där. Efter ett fick vi uppblåstbara vapen som vi slog varandra med. Vi levde livet medans de tog bilder, det var otroligt kul!

________________________________________

som sagt så kanske det går lite sdnabbt fram, men det går jävligt snabbt när man blir sådär känd helt plötsligt :P

HERREGUD, tack för alla komentarer, KOM IGEN jag fick 22 komentarer!!!!

AAAAAAAHHHH.

asså förlåt,för otroligt kort.
men min dator är pajj, så är inne på mobilen och skriver, och jag har inte gratis surf så det kostar en del!
men ska få en ny dator imorn eller på tisdag! :D

såååååå, BRA/DÅLIG?
komentera,

ni får nog en imorn från mobilen!

PUSS ♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

Meeeeeeeeer!!!

2011-04-10 @ 23:35:09
Postat av: elena

fortsätt nu as bra novell

2011-04-10 @ 23:39:49
Postat av: Anonym

Asbra

2011-04-11 @ 08:44:08
Postat av: Anonym

meeer! :)

2011-04-11 @ 11:29:24
Postat av: Kajsa

Bra! :D

2011-04-11 @ 16:03:39
URL: http://minanovelller.blogg.se/
Postat av: Stephanie

ASBRA!! :D

2011-04-11 @ 17:22:22
URL: http://sstteepphhiiss.blogg.se/
Postat av: Stina

meer :)

2011-04-11 @ 18:23:16
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: Anonym

bra novell men snälla kan du bredda bloggen eller något för det är lite störande med att bilderna till höger då man knappt ser texten.. :)

2011-04-11 @ 19:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0