Episode 14

Det hade varit en lång, men otroligt rolig dag idag, ja utom det där med lukas då, men det ska inte få förstöra denna underbara dag.

 

Nästa morgon vaknade jag av att min mobil pep. Jag tog upp och kollade, Sms från Ryan

”Vartfan är du? Varför är du inte i skolan dude? :O”

Jag kollade kvickt på klockan, halv nio. FAN, jag hade inte ställt klockan på den nya mobilen, och bea skulle sticka tidigt idag. Jag smsade snabbt tillbaka att jag hade försovit mig. Han smsade direkt tillbaka och skrev att han kunde komma och hämta mig, eftersom han tycdligen hade tagit bilen till skolan idag. Jag skrev såklart att han kunde komma när som helst. Jag tog på mig en t-shirt och ett par jeans, sminkade mig och tog en macka. Jag hörd ehur det tutade utanför så jag tog på mig skorna och sprang ut och satte mig bredvid Ryan.

-          Gud ryan, TACK! Sa jag och gav honom en tacksam blick.

-          Du är skyldig mig, det var inte särkilt lätt att komma ifrån mr. Sheltons lektion!

-          Oj herre gud.. va gjorde du?

-          Sa att jag hade glömt att låsa min dörr hemma, så jag var tvungen att åka hem, sen kommer jag mystiskt träffa på dig när du är på väg och tänkte springa tillbaka till skolan. Jag skrattade.

-          Tack igen.. sa jag och gav honom, återigen en väldigt tacksam blick.

-          Men.. varför har du bilen? Frågade jag efter ett tag.

-          Jag missade bussen. Sa han och log. Han stannade bilen och vi steg ur. Jag tog upp min mobil och kollade klockan, fem minuter över nio, snart en timme sen. FAN. Vi gick till våra skåp och hämtade grejerna, vi hade engelska i tio minuter till. När vi klev in i klassrummet vände allas blickar emot oss.

-          Nämen, Mr. Shelton, kolla vad jag hittade på vägen till skolan, hon hade tänkt att springa hit. Sa Ryan, alla i klassen skrattade, till och med Mr.Shelton.

-          Förlåt att jag kom försent, jag försov mig… sa jag och Mr. Shelton nickade åt mig. Vi gick och satte oss. Jag märkte att det satt en tjej på platsen framför mig, den hade varit tom alla dagar jag hade varit här. Det kanske var caitlin? Hon pratade ialla fall väldigt mycket med både Chaz och Ryan.

 

-          Oj, gud förlåt. Jag är Caitlin! Sa hon med ett stort smile på läpparna och skakade min hand. Vi hade rast. Hon verkade otroligt trevlig!

-          Hejhej, jag är amanda! Sa jag glatt och tog hennes hand.

-          Jag hade ingen chans och hälsa i klassrummet, shelton är så sträng! Sa hon och kollade på mig.

-          Jovars.. sa jag och skrattade. Resten av dagen gick som vanligt, och jag kom väldigt bra överens med caitlin, det kändes bra att få en tjej kompis här med.  Efter skolan gick vi fyra hem till Chaz. Jag hade aldrig varit där förut. Eller jo, utanför, han är ju trotts allt min granne. Ryan skjutsade alla till Chaz. När vi gick in gick Ryan direkt till köket,

-          CHAZ? Har ni något käk? Frågade han och öppnade kylskåpet.

-          Såklart. sa Chaz och kollade i kylskåpet. Han tog fram en kartong. Jag hade ingen aning om vad det var i. Ryan tog fram sex redbull.

-          Varför sex stycken? Frågade Caitlin.

-          Justin och Christian kommer när som helst.

-          Seriöst? Frågade caitlin.

-          Vadårå? Frågade jag glatt, och vände mig mor caitlin.

-          Christian är ju min brorsha bara, sa hon och kollade på mig. Plötsligt började hon le stort.

-          Vad? Frågade jag fundersamt.

-          Häng med och shoppa? Jag pallar inte vara med de här töntarna hela dagen idag, plus att jag har ju min fest på fredag! Nästan skrek hon.

-          Jaha, ja visst.

-          Ni har väl berättat om festen killar? Frågade caitlin och kollade på Ryan och Chaz.

-          Ehm.. jo.. alltså… sa de och skruvade på sig.

-          Jag berättar i bilen, vi lånar din Ryan. HEJ DÅ! Sa hon och drog ut mig till bilen.

 

 

-          Jaha, vad är det för fest då? Frågade jag när vi satt i bilen.

-          Jag fyller 16, och jag ska ha festen i L.A, och mina närmaste V.I.P gäster ska övernatta på hotellet i helgen.

-          Åh, så kul då! Sa jag.

-          Och du ska naturligtvis med! Sa hon glatt. Jag sken upp.

-          Va? Åh, gud. Tack! Sa jag och skrattade.

-          Any time!

-          Vilken tur att vi ska shoppa då, för jag har inget att ha på mig! Sa jag när vi steg ur bilen. Det var det största shoppingcentrat jag någonsin sett!

-          Såå.. vilka blir dina V.I.P gäster? Frågade jag nyfiket.

-          Hm.. justin, Chaz, Ryan, Du, Miley och Jessica, tror jag.

-          Jag? omg. Tack! Nästan skrek jag och gav henne en kram. Hon och log. Vi gick in på abercrombie & fitch, min favorit butik. Jag hittade en riktigt fin jacka, men ingen festklänning.  Vi gick runt lite till, och Caitlin hittade en super snygg klänning. Efter ett tag bestämde vi oss för att åka hem, jag hittade säkert något att ha på mig. Jag har ju trotts allt inte utforskat min nya garderob än.. tänkte jag och log för mig själv.

-          Så vi ses imorn! Sa Caitlin glatt när jag gick ut ur bilen.

-          Ja! Det var superkul idag! Sa jag och stängde bildörren. Hon vinkade och åkte sedan iväg. Jag gick innanför dörren och fick syn på en man som jag inte kände igen.

-          Ja, hejhej! Du måste vara amanda! Jag är Oscar! Sa han och sträckta fram handen. Jag tog vänligt emot handen och nickade.

-          Hejhej. Jag tog av mig mina skor och gick in i vardagsrummet, där satt det fler män, och även kvinnor, efter ett tag fick jag syn på Bea.

-          Hej Gullet! Sa hon och klappade på platsen i soffan, jag satte mig och kollade på henne.

-          Det här är lite folk som jobbar för Oscar här. Oscar, vill du berätta varför du är här? Frågade hon och kollade på Oscar.

-          Jaja, visst! Sa han glatt.

-          Jag är här för att skulle vilja bli din maneger. Jag har kontakt med Rihanna, vilket ni med verkar ha, och hon skulle gärna vilja vara din mentor. De som är med mig idag är mitt folk, som jobbar för Rihanna med, t.ex. joselyn, våran makeup artist. Sa han och pekade på henne, hon vinkade och log. Jag log tillbaka och kollade sedan på Oscar igen.

-          Sen har vi våran stylist, Karwan, min advokat johan, våra designer, Lisa, Edward eller eddie som han kallas, Caroline och Daniel, min assistent Joline, och sist men inte minst min en livvakt, som vi tänkte du skulle ha i sånna fall, och han heter då Scooter. Sa han. Alla log emot mig och jag försökte lägga namnen på mitt minne.

-          Man brukar ju inte ha alla dessa människor för sig själva, men eftersom jag jobbar med Rihanna också, så behövs det. Till exempel om hon skulle ha en bad hair day, så ringer hon Karwan så kommer han och fixar. Är man så pass känd så måste man se bra ut hela tiden, eftersom det finns fotografer och paparazziz överallt,  gör man inte det blir man anklagad som tjock, slarvig, ful, otäck eller what ever. Och det är något vi vill undvika. Sa ahn och kollade allvarligt på mig. SHIT, detta var verkligen seriöst.

-          Ojj.. sa jag fundersamt.

-          Jag tycker att du ska fundera på detta,  vi skulle absolut vilja jobba med dig, men det hänger på dig, om du tror du kommer palla trycket både fysiskt, physiskt och mentalt. Sa han och ställde sig upp.

-          Ja okej.. sa jag osäkert.

-          Det skulle vara en ära att jobba med dig, sa han och log.

-          Hör av dig, whenever, whatever. Sa han och gav mig sitt kort. Sedan gick dom, hela klumpen. Jag satt chokad kvar i soffan.

-          Du.. du måste verkligen tänka igenom det här.

-          Ja men.. tycker du om det?

-          Ja jag älskar det, skulle aldrig byta bort det, även om det är lite jobbigt ibland. Sa hon och log. Jag kramade om henne och gick sedan upp på mitt rum, jag behövde verkligen fundera på detta.


_____________________________________________________________________

ganska lång, eller hur ?
jag ääääääälskar min nya dator, jag fick en macbook pro! :DDDD
YEEEEEEEEY!

AJJAH,  nu ska jag sova, jag är trött.
nu har jag lov iaf, och kanske inre kan skriva såååååå mycket, eftersom jag antagligen kommer vara mycket med kompisar, och sova över med kompisar och gå på fest så ofta jag kan.

kanske kommer ut en imorn, ska på fest på kvällen och sk ava med lite kompisar innan, så jag vet inte...

AJA, PUSS och tack för alla komentarer ♥


Kommentarer
Postat av: Stephanie

Asbra!! :D

2011-04-15 @ 23:08:50
URL: http://thepurplebubble.blogg.se/
Postat av: Stina

as bra meeer



men när jag är inne på din sida så kommer det upp en grå liten ruta som är mitt i texten och den går inte att ta bort vet du vad det är?

Blir ganska jobbigt att läsa,

men så du vet så kommer jag inte sluta läsa din novell bara för den för att din blogg är as bra :)<3

2011-04-16 @ 00:06:22
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Asbra... Men vafan öre för ruta mitt i texten?

2011-04-16 @ 00:07:54
Postat av: elena

det är så jävla bra novell

2011-04-16 @ 00:53:57
Postat av: Kajsa

Jättebra novell!! :D //Kajsa :D

2011-04-16 @ 08:58:13
URL: http://minanovelller.blogg.se/
Postat av: Anonym

Asså det enda jag stör mit åt är att det finns en liten grå grej som stör när man ska läsa? Du måste SNÄLLA ta bort den:) Skitbra mer nuuu :)

2011-04-16 @ 11:34:27
Postat av: Anonym

meeer!:)

2011-04-16 @ 11:42:17
Postat av: Anonym

Den är jätte bra, en tjejs dröm för att få vara amanda asså...

2011-04-16 @ 21:33:53
Postat av: Anonym

as braa!! mera! ;D

2011-04-17 @ 15:35:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0