Episode 17

-          Vart har ni varit turturduvor? Frågade Caitlin när vi kom ner.

 

-          Förlåt, det är mitt fel, jag tog lite tid på mig att fixa mig. Sa jag.

 

-          Grr… sa ryan. Jag skrattade lite generat och tittade ner i marken.

 

-          Hah, du behöver inte skämmas över ditt utseende direkt. Sa Chaz och tog tag i min arm.







Jag ignonerade deras komentarer och tittade menande på Caitlin.

-          Ska vi dra då? Frågade jag.

-          Ja, kom, jag har hittat ett perfekt matställe! Sa hon och drog mig ut i stadsvimmlet. Efter ett tag gjorde hon en rörelse som såg ut som en dans, och sedan pekade hon på nåt.

-          FRAMME! Sa hon och log stort.

-          Donken? Kom igen. Sa jag och höjde ögonbrynen.

-          Ja, alla älskar donken.

-          Inte jag. sa jag och flinade.

-          VA? Skrek Chaz och ryan i munnen på varann,

-          Jag skoja, kom nu. Sa jag och drog in alla i restaurangen.

 

-          Bestäm er någon gåååång! Sa jag åtåligt, Chaz och Christian kunde verkligen inte bestämma sig.

 

-          Vi kan väl beställa i alla fall? Frågade Miley.

 

-          Ja, ärligt talat så orkar jag ändå inte vänta på dom. Sa Jessica och både jag och Justin instämde.

 

 

Vi andra beställde och gick och satte oss vid ett bord lite längre bort i ett hörn, det är lite mindre risk att någon ska känna igen någon av oss då, mest Miley och justin kanske, men ändå, vi andra är inte speciellt okända, om man säger då. När jag hade kommit hälften på min sallad, var Justin klar med sin BigMac och ryan och chaz skulle precis börja äta. Men ändå blev båda klara före mig.

-          Va ni hungriga pojkar? Frågade jag och blinkade åt dom.

-          Skojar du eller? Frågade Chaz som inte fattade Ironin i det hela.jag himlade med ögonen och åt lite till. Vi satt kvar en stund innan det kom in fem tjejer, de började att skrika, vi fattade direkt att vi borde gå.

-          MILEY!? JUSTIN BIIIIEEEEBBBEEEERRRR?! JESSICA JARRELL?

-          Oommgg.. ryan, chaz, caitlin, christian, jessica, miley, justin och amanda. OMG.

-          KAN JAG FÅ EN AUTOGRAF`? srek/grät den tredje tjejen. De fick det de ville och sedan gick vi snabbt. Jag pustade ut när vi kom utanför dörren.

-          Du borde vänja dig tjejen, Sa miley.

-          Hah, jo kanske.. sa jag osäkert och log mot henne, hon besvarde mitt leende. Vi gick över gatan och skulle in på en club. Justin gick fram till en av vakterna.

-          Justin Bieber. Sa han. Vakten kollade i sina papper.

-          Ja, avrsågod. Sa han och släppte in honom.

-          Miley Cyrus, och Jessica Jarrell, de är med oss. Sa miley och nickade mot oss. Vakten nickade och släppte in oss.

-          Waow, jag har aldrig varit på en club där man måste stå på listan förut! Sa  jag och var väldigt fachinerad.

-          Kom igen gumman, det här kommer vara din nya vardag. Sa Chaz och blinkade mot mig.

-          Vill du dansa? Frågade justin och tog min hand.

-          Njaa..

-          Det var mer som en order. Sa han och flinade. Han drog ut mig på dansgolvet, och precis då började en långsam låt. Han kollade frågande på mig. Jag nickade och höll om honom, han satte sina hände på min midja och vi började röra oss med musiken. Vi hade ögonkontakt hela låten. Jag blev förtrollad.

-          Har jag sagt hur fina ögon du har? Frågade justin flörtigt när vi hade släppt varandra.

-          Du har inte så fula ögon du heller. Sa jag och flinade. Vi gick tillbaka tilld e andra som stod och snackade med Selena Gomez.

-          Hej Justin! Sa hon glatt.

-          Selena. Sa han och nickade lite.

-          Kan jag få prata med dig? Frågade Selena och drog med justin lite längre bort. Jag såg att de var irriterade på varandra. Justin gick tillbaka till oss och jag såg att Selena var leedsen.

-          Vad var det där om? Frågade jag förvånat.

-          Inget. Sa Justin kort och tittade bort. Jag såg att han var minst lika ledsen som Selena. Jag tänkte inte mer på det utan drog med mig tjejerna ut på dansgolvet. De hade precis börjat spela Mr. Saxobeat och det var en av mina favoritlåtar. Vi dansade väldigt länge, efter ett tag gick vi tillbaka till grabbarna.

-          Kan vi inte dra? Det här är tråkigt. Sa Chaz när vi kom tillbaka.

-          Jo visst. Jag har sjukt ont i fötterna! Sa jag och satte mig ner. De andra instämde och vi var snart ute. Jag tog av mig skorna och gick barfota. På gatan var det ganska ljust, på grund av allt julpynt. Man började känna julkänslan komma krypande.

-          Bara jag som är sjuuuuuukt sugen på en glass på donken? Frågade jag plötsligt när jag fick syn på donken lite längre fram på gatan.

-          Jag är på. sa justin snabbt. De andra instämde och vi började promenera dit. Jag beställde en McFlurry smarties. Alla med var sin glass i handen fortsatte vi promenera mot hotellet. Vi skiljdes åt i lobbyn och gick till våra rum. Jag rotade i min väska och letade efter någonting att sova i.

-          Fan.. sa jag för mig själv. Men Justin hörde tydligen.

-          Vad är det? Frågade han vänligt.

-          Jag glömde att ta med något att sova i.

-          Ja, du kan ju alltid sova i BH, sa han och flinade. Jag räckte ut tungan mot honom och funderade på vad jag kunde sova it. Jag väcktes hur mina tankar av att jag fick en tröja på mig.

 

-          Ta den, sa han och log. Jag skrattade.

-          Haha, ja tack så mycket, jag föredrar att sova i den istället för BH. Sa jag och log emot honom. Han flinade åt mig.

Jag kollade på tröjan.. Yankees stod det på den.

-          Yankees? Seriöst? Frågade jag och kollade förvånat på honom.

-          LÄTT! Nästan skrek han. Jag skrattade bara åt honom och vände mig om med ryggen emot honom och bytte om. När jag vände mig om igen så stod han och kollade på mig.

-          Du passar i yankees.. sa han och flinade. Även han bytta om till en likadan tröja som jag, och ett par shorts.

-          Hade du två likadana tröjor med dig? Frågade jag förvånat.

-          Om den ena blir smutsig… sa han och kolald epå mig som om det var självklart. Jag skrattade bara åt honom och kollade i bokhyllan som fanns på rummet.

-          Hm… Justin Bieber first step 2 forever… sa jag och tog tag i boken.

-          Mhm.. mumlade justin.

-          Har du skrivit en bok? Frågade jag och bläddrade lite i den.

-          Mhm.. mumlade han än en gång som svar. Jag tog boken och kröp ner under täcket där Justin låg. Jag tände lampan och började läsa. När jag hade läst nästan halva boken så släckte jag.

-          God natt. Sa jag, men insåg snabbt att Han redan sov.


_______________________________________________________________________________

skriven av Josefin igen.
detta är nog det ända idag, ska klippa mig och kolla på lägenheter.

Elin kommer hem nästa vecka tror jag.
och i veckan lbir det inte så mycket fö rmig, iaf inte i helgen för då ska vi till gamla kompisar.

men dte kommer mer innan det!

komentera! :DD


Kommentarer
Postat av: Anonym

vill bara ha meeer!:)

2011-04-19 @ 11:43:37
Postat av: Anonym

asbra

2011-04-19 @ 12:08:22
Postat av: Kajsa

Jättebra!! //Kajsa :D

2011-04-19 @ 13:40:30
URL: http://minanovelller.blogg.se/
Postat av: Stina

jätte bra meer

2011-04-19 @ 21:41:27
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Asbra!! ;D

2011-04-19 @ 23:03:36
URL: http://thepurplebubble.blogg.se/
Postat av: elena

fortsätt nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

2011-04-20 @ 11:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0