Episode 18

-          Har du skrivit en bok? Frågade jag och bläddrade lite i den.

-          Mhm.. mumlade han än en gång som svar. Jag tog boken och kröp ner under täcket där Justin låg. Jag tände lampan och började läsa. När jag hade läst nästan halva boken så släckte jag.

-          God natt. Sa jag, men insåg snabbt att Han redan sov.


________________________________________

Morgonen därpå blev jag väckt av att Justin hoppade i sängen. Jag stönade och rörde med handen för att putta bort honom, men istället för att putta bort honom gjporde jag krokben och han ramlade rakt på mig.

-          Jaja. Jag är vaken. Sa jag och vände mig på rygg. Det var först då jag märkte att han låg på mig. Med sitt ansikte någon centimeter ifrån mitt. Han stirrade rakt in i mina ögon, och bet sig sedan i läppen.

-          Ehm.. sa jag och började röra på mig. Han rullade snabbt över på sin sida av sängen.

-          Ööhh. Förlåt. Sa han och kollade på mig.

-          Vadå? Det var ju jag som gjorde så att du ramlade. Sa jag och flinade. Vi började båda skratta, tills det knackade på dörren. Jag gick sakta upp och öppnade.

-          Ojoj, sa ryan och kollade på mig som ett frågetecken.

-          Vad?

-          Han nickade mot min tröja.

-          Ja, alltså… jag hade glömt något att sova i… sa jag och tittade på ryan. Justin kom och gick och Ryan blev ännu mer förvånad.

-          Ni är likadana. Sa han och flinade mot oss.

-          Nej alltså.. eller jo men.. sa jag och stängde sedan munnen, jag fick inte ur mig något vättigt nu ändå. Ryan flinade bara och gick iväg,

-          Frukost om fem. sa han när han hade gått halv korridoren. Jag gick in igen och stängde dörren. Jag tog på mig ett par jeans och borstade mitt hår. Jag kunde lika gärna ha på mig denna tröja på frukosten bara. Justin gjorde likadant och sedan gick vi.

-          Tror du Ryan tror… frågade Justin och kollade med menande blick på mig.

-          Vadå? Frågade jag.

-          Jaah…

-          VA? NEJ! Aldrig. Usch. Sa jag och gick in i hissen. Justin flinade.

-          Med tanke på att du gick i min tröja, det brukar vara flickvännen som går i killens tröja lixom. Sa han och log mot mig.

-          HAH, nej vi får väl helt enkelt förklara hur det ligger till. Sa jag och klev ut ur hissen.

-          AAAAHHHHHH, GRATTIS CAITLIN! Nästan skrek jag och kramade om henne när vi ställde oss i matkön, eller ah, frukostkön.

 

-          Något på g mellan dig och justin eller? Viskade Caitlin mot mig i frukostkön.

 

-          Va? Nej. Sa jag och kollade förundrande på henne.

 

-          Varför tror alla det? Frågade jag då.

 

-          Amen, han gillar dig, och du går runt i hans tröja. Ganska uppenbart.

 

 

-          Vadå ”han gillar dig”? Han gillar inte mig. Sa jag och tog lite flingor.

-          Jo, det gör han.

-          Hur vet du det?

-          Man ser det på hans blickar, och jag är hans bästa kompis, vi ljuger inte för varandra om jag säger så. Sa hon och flinade. Jag kollade surt på henne och gick och satte mig vid de andra.

 

Resten av dagen fixade vi lite i lokalen, och när det var en timme kvar tills det började kom stylisterna och fixade vårt hår och sminkade oss. Snart var det dags för Caitlin stora entré och vi gick och satte oss i vagnarna bakom hästarna. När vi kom dit igen så stod alla och skrek och vinkade mot oss. Man såg på Cait hur glad hon var. Vi gick sedan på röda matten där det var paparazzis och privatpersoner som inte kom in som fick takort och be om autograf. Det var typ 393428746 tjejer där som skrek till Justin. Han iggade de flesta för att tänka på att detta är Caitlins fest, och han ska inte ta uppmärksamheten, även fast vi nästan hade räknat med det lite, i alla fall på röda mattan. Vi gick sedan in och Dansade. Och  efter ett tag gick caits pappa upp på scenen och sa att vi skulle gå ut och kollade. Där stod det två bilar, en Cab och en rangeRover. Cait blev stört glad och kramade mig super hårt.

-          Nu får du äntligen köra bil lagligt med! Sa jag och kramade lika hårt tillbaka.

_____________________

lyckligt slut, huh?

Förlåt!
har varit med min bästa kompis hela dagen, sen har jag varit med min syster som behöver uppmuntras!
pratat med Elin idag, hon kommer hem på söndag!

jag kommer lägga upp minst en till idag, en på fredag, och sen åke rjag till några kompisar på lördag till söndag.

men det kommer MINST två till i veckan...
sorry.

PUSS


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jättebra!! //Kajsa :D

2011-04-21 @ 09:18:14
URL: http://minanovelller.blogg.se/
Postat av: Anonym

Asbra

2011-04-21 @ 10:06:00
Postat av: Anonym

Älskart!:)

2011-04-21 @ 10:51:59
Postat av: Anonym

MEEER

2011-04-21 @ 10:52:03
URL: http://mystoorie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0