Episode 19

Där stod det två bilar, en Cab och en rangeRover. Cait blev stört glad och kramade mig super hårt.

-          Nu får du äntligen köra bil lagligt med! Sa jag och kramade lika hårt tillbaka.






Efter festen drog vi åtta till justins och min svit.

-          Men, sover ni i samma säng? Frågade caitlin och kollade frågande på oss.

-          Eh, ja alltså.. det fanns bara en säng. Sa jag.

-          Och vi tyckte inte det spelade så stor roll. Instämde justin. De andra flinade och satte sig i soffgruppen.

-          Såå.. vad ska vi göra? Frågade Cait. Ingen svarade. Jag funderad epå vad som fanns att göra mitt i natten på ett hotellrum.

-          Vi kan ju alltid se på film. Föreslog Miley. Vi andra instömde, och eftersom vi inte hade något annat för oss så satte vi på en film, vi valde Allt för min syster. Vi trängde alla ihop oss i Justins och min stora säng. Cait började snyfta efter bara någon minut, jag var väldigt svag jag med när det gällde sorgliga filmer. Men denna film hade jag sett så himla många gånger när jag var deppig, över T.ex. Bea, över att jag knappt visste om hon kom ihåg mig, hon var osm död för mig på den tiden. Plötsligt ringde min mobil, det var Elin. Jag ställde mig upp för att svara.

-          Det är elin, jag går ut och pratar, det kan ta ett tag. Sa jag och gick ut.

-          Hej Elin! Sa jag och fortsatte gå.

-          Hej! Vad gör du?

-          Vi såg på film, allt för min syster. Sa jag och steg in i hissen.

-          Jaha, den är så sorglig! Utbrast hon.

-          Jovars.. sa jag och steg ut ur hissen, jag fortsatte gå och satte mig på en bänk på stranden.

-          Vad händer annars då? Frågade hon sedan.

-          Cait hade fest idag eller ah, igår, sweet sixteen. Sa jag och log för mig själv.

-          Jaha, gud vad kul. Hälsa grattis! Men du, vad är klockan?

-          Eh, halv fem på morgonen. Sa jag och blev lite chockad.

-          Jaha ojdå. Men du. Jag har någon här som vill prata med dig… sa hon och lät lite ledsen.

-          Eh, jaha… sa jag osäkert.

-          Hej Amanda. Sa en välbekant röst i telefonen, Lukas.

-          Åh Yeeey! Sa jag ironiskt.

-          Du måste lyssna på mig.

-          Jag måste ingenting.

-          Nej men.. jag älskar ju dig.

-          Jahapp, vad kul då. Sa jag irriterat.

-          Men du, kan vi inte bara glömma det där och börja om? Frågade han bedjande.

-          Lukas, det finns inget att börja om på, du bor i sverige, och jag bor i Atlanta. Det funkar inte. Sa jag lite dystert. Jag ställde mig upp och gick ut på bryggan och satte mig med fötterna i vattnet. Det var kallt, men inte så kallt för att vara december.

 

 

-          Jag kommer och hälsar på! sa han glatt.

-          Mhm, hur ofta då? En gång på två månader?

-          Nja, lite oftare kanske…

-          Oj, så ofta? SHIT. Vi kommer ju tröttna på varandra, Sa jag ironiskt igen.

-          Haha. Superkul. Sa han, med ironiskt.

-          Mm. Muttrade jag.

-          Jag älskar ju dig, jag vill inte släppa taget om dig amanda. Sa han lugnt.

-          INTE SLÄPPA TAGET? VAFAN TROR DU DU GJORDE DÅ? ANKLAGADE MIG FÖR ATT VARA OTROGEN FÖR ATT JAG HÄNGDE LITE MED JUSTIN BIEBER? Jag vill prata med Elin igen, annars lägger jag på. sa jag. jag var otroligt arg på honom. Han är så trög.

-          MEN DET ÄR INTE JAG SOM HAR GLÖMT MIN FLICKVÄN I ALLA FALL! Skrek han tillbaka.

-          SÅ DU SÄGER ATT JAG GLÖMDE BORT DIG? HUR MÅNGA NÄTTER TROR DU JAG GRÄT MIG TILL SÖMS FÖR ATT DU VAR I SVERIGE, OCH JAG HADE PRECIS FLYTTAT TILL ETT OKÄNT LAND? VA?

-          Förlåt. Sa han, återigen lugnt.

-          DET RÄCKER INTE MED ETT LITET FÖRLÅT LUKAS. FUCK YOU! Skrek jag och la på direkt. Jag kände hur jag fällde en tår. Jag satt där ganska länge, kollade på solnedgången. Jag tänkte på allt mellan himmel och jord.

-          Hej. Sa någon och avbröt mina tankar. Jag kollade upp och såg en otroligt snygg kille, solbränd, mörkt hår, mörka ögon. Han hade bara shorts på sig, han hade sixpack.

-          Får jag slå mig ner? Frågade han igen.

-          Ja, jo visst. Sa jag och log.

-          Jag är Gabriel, men kalla mig Gabbe. Sa han och sträckte fram handen.

-          Amanda. Sa jag och tog tag i handen.

-          Vad gör du här så tidigt? Frågade han sen.

-          Jag vet inte rikktigt, chillar lite. Sa jag, han skrattade lite.

-          Du själv? Fortsatte jag.

-          Skulle ta ett morgondopp. Sa han och log. Jag log tillbaka. VI pratade i nästan en timme till, innan minn mobil ringde. Det var Justin.

-          Amanda. Svarade jag.

-          Hej, vart fan är du? Du kom inte hem inatt? Sa han oroligt,

-          Nej jag vet, förlåt. Jag ör på stranden. Sa jag och kollade på klockan. Nio på morgonen.

-          Vi ska snart äta frukost, kom hit!

-          Frukost? Ja, jag ör ganska hungrig. Kommer om en kvart. Vänta på mig på rummet! Sa jag och la på.

-          Vem var det?

-          Justin, jag måste dra. Vi ska äta frukost. Sa jag och ställde mig upp.

-          Okej, kan jag få ditt nummer? Frågade han när han var på väg upp han med.

-          Visst. Sa jag och la in det i hans mobil.

-          Vi ses. Sa han och vinkade när jag var på väg, jag vinkade tillbaka och fortsatte sedan gå upp mot hotellet.

_______________________________________________________________________

sorry om det är lite sent, men har hängt med kompisar + f&f hela dagen!

bra/dåligt?

TACK för de söta komentarerna, det är ni som får mig och elin att skriva, just nu mig då, men Elin kommer snart tillbaka!

PUSS


Kommentarer
Postat av: Anonym

Skitbra! Mer! :D

2011-04-21 @ 22:41:47
Postat av: Madde

Jätte bra! Det som stör mig är bakgrunden när jag läser, om ni vill ha en design gå in på www.justinbstories.blogg.se jätte bra! Fast jag tror jag klarar mig.

2011-04-21 @ 23:01:29
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Anonym

Love it

2011-04-21 @ 23:54:13
Postat av: Stina

jätte bra meeeeeer :)

2011-04-22 @ 00:05:39
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: elena

bra skrivet ni skriver så bra fortsätt nu

2011-04-22 @ 12:43:41
Postat av: Sara

Jätte bra! Men systern heter Bea ju?

2011-04-22 @ 22:16:50
URL: http://justinbieberfeverstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0