Episode 21

När klockan var halv sex åkte vi hem, med ett hundratal kassar var. Jag fixade mig till dejten, duschade, fixade mitt hår, sminkade mig och tog sedan på mig outfiten, det var en rosa klänning, jag älskade den så sjukt mycket,  och gick sedan till stranden där vi skulle mötas. Jag var där prick sju.









Efter en kvart satte jag mig ner, han var nog bara lite sen. Jag satt där tills klockan blev kvart i åtta. Då orkade jag inte sitta där mer. Jag kollade på mobilen än en gång för att kolla så att jag inte hade missat något sms eller så, där han ursäktar varför han aldrig kom. Men smset kom aldrig. Jag gick dystert tillbaka till hotellet och gick in på rummet.

-          Redan klar? Frågade Justin som låg på sängen.

-          Han kom aldrig. Sa jag och tog av mig skorna, bytte om till Justin yankee tröja och kröp ner under täcket.

-          Du skojar?

-          Nej. Sa jag dystert. Jag snyftade till lite.

-          Kom hit. Sa han och kramade om mig. Jag kände hur jag bara blev mer och mer deppig. Jag somnade i Justins famn, det var så tryggt och varmt och skönt.

 

Nästa morgon vaknade jag av att det knackade på dörren. Jag tog mig sakta ur justin famn och gick upp för att öppna. Caitlin flög in i rummet.

-          HUR VAR DET PÅ DEJTEN?

-          Han kom aldrig. S ajag dystert.

-          Du skojar va?

-          Nej.

-          VILKEN IDIOT! JAG SVÄR, JAG SKA DÖDA HONOM!

-          Ta det lugnt nu Cait, han har säkert en jävligt bra förklaring. Sa jag lugnt.

-          Jo, det får vi fan ta och hoppas. Sa hon argt och kramade om mig.

-          Är du inte ledsen? Frågade hon sedan och släppte mig.

-          Såklart jag är, men han där borta är ganska bra på att trösta. Sa jag och nickade emot Justin.

-          Haha, jo jag vet. Men du, vårat plan går om tre timmar, så vi borde vääcka honom och börja packa.

-          Ja, ska vi ses i lobbyn om en timme?

-          Visst. Sa hon och kramade om mig igen.

-          Ses. Sa jag och log. Jag stängde dörren efter henne och gick sedan till sängen. Jag ställde mig på sängen och började hoppa, som han hade gjort någon dag innan. Han stönade och slog emot mig.

-          Låt mig sova lite till.. mumlade han.

-          Visst… sa jag lömskt och gick emot badrummet,

-          Vad tänker du göra? Muttrade han.

-          Det vet man aldrig, sa jag och satte på vattenkranen. Jag hörde en duns i sovrummet.

-          JAG ÄR UPPE. Skrek Justin förskräckt. Jag gick till honom och kollade på honom.

-          Vad fick upp dig så fort? Frågade jag förvånat.

-          Jag trodde… eh… vatten. Sa han och blev lite generad.

-          Var inte dum. Något sånt skulle jag aldrig göra. Sa jag och flinade.

-          Ska jag verkligen tro på det? Sa han och ställde sig upp från golvet.

-          Hm.. jag vet inte. Men vi ska ses i lobbyn om 50 minuter, planet går om tre timmar. Sa jag och började packa min väska. När vi båda var klara gick vi ner i lobbyn och möttes av otroligt många oroliga blickar. Speciellt Caitlin.

-          Någon vill träffa dig. Sa hon till mig och nickade emot en bänk lite längre bort.

-          Hur visste ni att det var han? Frågade jag och kollade förvånat på dom.

-          ”vet ni om någon amanda bor här?” sa Ryan och kollade argt på Gabbe.

-          Och då fattade vi att det var Gabbe. Sa Jess och kollade oroligt på mig.

-          Jag går och pratar med honom. Sa jag och gick emot honom.

-          Hej. Sa jag, han tittade upp och log.

-          Hej. Sa han och jag satte mig bredvid honom.

-          Varför kom du aldrig igår? Frågade jag lite irriterat.

-          Förlåt… sa han och funderade. Jag muttrade något emot honom och ställde mig upp.

-          Jag skulle gärna bjuda ut dig igen, men jag ska hem idag. Sa han och kollade sorgset mot mig.

-          Jag skulle ändå sagt nej, plus att jag med ska hem idag, om två timmar.  Sa jag och kollade bitchigt på honom.

-          Vart bor du?

-          Atlanta. Sa jag kort.

-          VA? Jag med! Sa han glatt.

-          Yey. Sa jag sarkastiskt. Jag gick tillbaka till dom andra. Jag tittade på Cait som nickade mot något bakom mig. Jag tittade och såg att gabbe var på väg hit.

-          Får jag bjuda ut dig igen? Alla förtjänar en andra chans… sa han och kollade på mig.

-          Hah, okej då. EN CHANS. Sa jag och gick mot dörren. De andra, utom gabbe då, följde efter och vi satte oss i bilen och körde mot flygplatsen.


_____________________________________

tidsinställt by Josefin.
Är just nu hos våra kompisar i småland!
om jag hinner så kommer det ett episode imorn med!

KOM IGEN OCH KOMENTERA!

annars äre inte lika kul att skriva! :(


Kommentarer
Postat av: Anonym

asbra :)

2011-04-23 @ 14:29:05
Postat av: Madde

Gryyymt meeeeeeeeeeeeera!

2011-04-23 @ 17:07:06
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Madde

Gryyymt meeeeeeeeeeeeera!

GLAD PÅSK! :D

2011-04-23 @ 17:08:03
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Anonym

ÄLSKART!:)

2011-04-23 @ 17:11:30
Postat av: Stina

meeeeeer :)

2011-04-23 @ 17:28:49
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Asbra!! :D

Men jag tycker inte han förtjänar en andra chans... jag tycker hon ska satsa på Justin ;D big smile

2011-04-23 @ 23:39:21
URL: http://thepurplebubble.blogg.se/
Postat av: Anonym

MEEEEEER MEEEEEEEER lite mer dram tycker jag ;-) DEN E SJUKT BRA!!

2011-04-24 @ 19:51:52
Postat av: Anonym

MEEEER AS BRAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!

2011-04-24 @ 22:30:32
URL: http://mystoorie.blogg.se/
Postat av: nesrin

kom igen, ny del :)

2011-04-25 @ 13:45:04
URL: http://jjustnisso.blogg.se/
Postat av: Anonym

MEEEEEERA AS BRAAAAA!!!<3333

2011-04-26 @ 16:09:06
URL: http://mystoorie.blogg.se/
Postat av: ewe

mmeeerrrr!!!

2011-04-26 @ 16:13:24
Postat av: Anonym

MEEEEEEEEEEER AS BRA MER MER MER!!!!!

2011-04-26 @ 18:45:26
URL: http://welovitall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0