Episode 22

-          Yey. Sa jag sarkastiskt. Jag gick tillbaka till dom andra. Jag tittade på Cait som nickade mot något bakom mig. Jag tittade och såg att gabbe var på väg hit.

-          Får jag bjuda ut dig igen? Alla förtjänar en andra chans… sa han och kollade på mig.

-          Hah, okej då. EN CHANS. Sa jag och gick mot dörren. De andra, utom gabbe då, följde efter och vi satte oss i bilen och körde mot flygplatsen.

Tumblr_ler3yvlkdw1qd9ocko1_400_large 
Amanda och Cait.


Väl hemma i atlanta åkte jag direkt hem till Bea, men hon var inte hemma. Jag hittade en lapp i köket.

”Hej Sistah! Är på konsert i Las Vegas, jag kommer hem på onsdag. Jag har bjudit över caitlin. Ha det så kul. XoXo Beahhhh ♥”

jag smsade direkt till Cait och undrade när hon skulle komma, hon svarade snabbt att hon var på väg, så jag städade upp lite tills det ringde på dörren.

-          Hello! Sa cait. Jag blev lite förvånad, hon höll i minst fem chipspåsar, två godispåsar och och hade med sig en ganska stor väska. Hon ställde ner allt med ett stön.

-          Jag antar att ni har dricka. Sa hon och log. Jag log tillbaka och kramade henne.

-          Såklart. Men ska vi ha fest, eller varför så mycket? Sa jag och såg säkert ut som ett frågetecken.

-          Filmkväll jö! Sa hon och öppnade sin väska. Hon hade med sig alla systrar i jeans filmerna.

-          Klassiker. Sa jag och log.

-          JA, jag fick bara ett ryck och tog med mig alla. Sa hon och skrattade lite. Vi gick till mitt egna vardagsrum, ställde allt där och jag gick sedan ner och hämtade dricka. jag tog ett 6pack med redbull och två läsk och gick upp til cait igen, hon hade satt i den första filmen och hällt upp chipsen och godiset i skålar.

-          Asså.. hade du med dig skålar? Frågade jag och kollade på henne.

-          Ja, sa hon och blev en aning generad, men bara lite. Jag skrattade bara åt henne och satte mig i soffan. Vi tryckte på play och började kolla på den första filmen.

 

 

-          Aeh, ska vi dra ut eller nåt? Klockan är ju bara sex, vi kan se de andra ikväll. Sa Cait när den första filmen var slut.

-          Jag håller med. Sa jag och smsade killarna.

-          Vad ska vi hitta på då? Frågade hon fundersamt.

-          Jag smsade nyss Chaz, Ryan, Christian och jus.

-          Jus? Frågade hon och skrattade.

-          Ja, justin. Sa jag och skrattade jag med. Jag ställde mig upp och tog upp godisskålen.

-          Vi går upp så länge. Sa hon och vi gick upp på takterrassen . Vi satte oss i var sin solstol och åt godis. Jag kände hur min mobil vibrerade i fickan.

”Vi visste att ni skulle fråga, vi är på stranden och grillar. Vi har så det räcker till er med, och vi har även bjudit in occ själva till din terrass för att sova där ikv!” skrev Chaz, jag skrattade lite och läste högt för Cait. Hon flög upp ur solstolen.

-          JAG ÄR ASHUNGRIG, KOM NU! Utbrast hon och sprang ner för trappan med godisskålen i famnen.

-          Jag lånar din cykel så tar du skateboarden! Sa hon och låste upp cykeln. Jag gick och låste dörren och även grinden upp till terrassen och tog min skateboard, Cait stod redan på gatan. Vi drog iväg emot Stranden och var där på någon minut. Vi kände doften av grillade hamburgare på långväg. Cait sprang nästan fram till dom och började äta direkt.  Jag kom lite efter. De var vid en ursöt grillplats, de hade filtar, en gitarr, en brasa i mitten och en massa redbull.

-          Vi var rädda att ni aldrig skulle smsa! Sa Ryan och kom fram till mig. Vi kramad eom varandra och gick till de andra, som jag också kramade om. Jag skulle precis sätta mig bredvid Justin när han istället drog ner mig i hans knä.

-          Jus! Sa jag och vände mig om och kollade på honom.

-          Jus? Sa han och kollade frågande på mig.

-          Ja, tyckte det passade på dig. Sa jag och log emot honom. Han skrattade bara, han tog sina händer och la på midja, jag log emot honom och tog en hamburgare, jag började snabbt äta, eftersom jag kände hur hungrig jag faktiskt var. Efter att alla ätit upp tog Justin fram sin svarta gitarr och gav den till mig. Jag gav honom en frågande blick men tog emot gitarren.

-          ´Spela något. Sa justin och log emot  mig.

-          Jaha, men vad ? frågade jag fortfarande lika frågande.

-          Du kan spela någon av dina låtar. Sa jag och gav tillbaka gitarren till Justin.

-          Vilken? Frågade han när han tog emot gitarren.

-          Jag kan inte dina låtar, ta den bästa. sa jag och de andra skrattade lite å tmig. Jag blev en aning generad, men jag tror inte att någon märkte det. Han började spela på en låt jag inte alls kände igen, men det var en fin text.

Han sjunger ju som en gud, jag blev helt förälskad i hans röst, plus att han är otroligt snygg och snäll. Men jag ser honom mer som en vän, och jag har ju faktiskt en dejt att se fram emot.

-          Vad var det där för låt? Frågade jag när han sjungit klart, och de andra klappade händerna.

-          Next to you. Sa han och log ett otroligt varmt leende emot mig.

_______________________________________________________________

ELIN IS BACK!

heheheh.... men tack till underbara Josefin som skrev åt mig medans jag låg på det där jävliga sjukhuset -.-

kom egentligen hem i torsdags, men bara eftersom vi skulle få fira påsken i götet som vi hade bestämt.
så hade ändå inte kunnat skriva.

och igår hade jag lite eftereffekter sen sjukhuset, så mådde otroligt dåligt.
men det skulle gå över på en dag, vilket det också gjorde!

TACK ALLA ! ♥

PUSS


Kommentarer
Postat av: Anonym

varför var du på sjukhuset? :(

2011-04-26 @ 21:02:44
Postat av: Stina

meeer :)

2011-04-26 @ 21:18:25
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Asbra!!! :D

2011-04-26 @ 22:33:37
URL: http://thepurplebubble.blogg.se/
Postat av: Anonym

Asbra

2011-04-26 @ 22:52:27
Postat av: Anonym

Mer

2011-04-26 @ 23:29:35
Postat av: Madde

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-04-27 @ 01:27:14
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Madde

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-04-27 @ 01:33:18
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Anonym

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERA SKIIIIT BRA!!!!!!

2011-04-27 @ 17:06:27
URL: http://mystoorie.blogg.se/
Postat av: Anonym

MEEER JÄTTEBRA!!!

2011-04-27 @ 17:06:46
URL: http://welovitall.blogg.se/
Postat av: elena

fortsätt du skriver as bra

2011-04-28 @ 14:01:23
Postat av: ewe

fett bra!!

när kommer nästa del??

2011-04-28 @ 14:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0