Episode 23

Han sjunger ju som en gud, jag blev helt förälskad i hans röst, plus att han är otroligt snygg och snäll. Men jag ser honom mer som en vän, och jag har ju faktiskt en dejt att se fram emot.

-          Vad var det där för låt? Frågade jag när han sjungit klart, och de andra klappade händerna.

-          Next to you. Sa han och log ett otroligt varmt leende emot mig.

 O0500039211193327762_large



-          Vad fint det är. sa Cait och kollade upp emot himmelen. Jag låg i en sovsäck mellan Ryan och Cait, vid mitt huvud låg Justin, Chaz på hans ena sida och Christian på en andra, så vi låg alltså tre och tre med huvudena mot varandra. Det var otroligt mysigt att ligga där med sina bästa kompisar och prata, medans man tittar på stjärnorna och hör nattens ljud. Vi låg och pratade otrligt länge, när jag kollade klockan var den halv fem på morgonen. Vi planerade att dygna och titta på soluppgången, men det verkade inte som om vi hade något mer att prata om, vilket gjorde det lättare för oss att somna. Efter bara några minuter av tystnad hörde vi hur Christian började snarka, sedan Justin, Chaz, Cait och sist Ryan. Jag var inte ett dugg trött, och planerade om att se på soluppgången själv. Jag satte på musik på min mobil och pluggade in hörlurarna i öronen, hösta volym krävdes för att jag inte skulle somna, då jag började att bli sömnig. Jag kollade otåligt på klockan, kvart över fem. Då var det dags, jag hade ingen aning om när den skulle gå upp, men det brukar ju vara mellan sex och fem. jag kravlade mig ur säcken sakta och tyst för att inte väcka de andra, sedan gick jag och satte på mig en solstol och kollade ut över vattnet, där solen sedan skulle gå upp. Jag var helt inne i mina egna tankar att jag inte hörde att någon satte sig bredvid mig, jag hoppade till av rädsla när personen la armen om mig.

-          SHIT, du skrämde mig. Sa jag ganska tyst och kollade på justin.

 

-          Förlåt. Jag tyckte inte att du skulle titta på soluppgången helt ensam. Sa han och log emot.

 

Jag log tillbaka och vänd ehuvudet mot solen, den började långsamt gå upp. Jag kände hur justin tryckte mig närmare honom, fast jag tror inte han fattade att jag fattade. Jag kände hur det vibrerade i min ficka, jag suckade men tog sedan upp mobilen. Jag såg snabbt vem det var ifrån, Gabbe.

”Hej sötnos. Förlåt om det är lite tidigt på morgonen. Men jag undrar om du vill ha den andra dejten ikv?”

Jag visste inte vad jag skulle svara, jag visste inte om jag skulle ge honom en till chans. Jag ville det, för han kändes så rätt, men ändå tvärtom. Men vad kunde det skada att ge honom en andra chans?

”det är lugnt, är ändå uppe. Visst, klockan sju?”

Jag ville inte låta alltför entusiastisk, men inte alltför ointresserad heller, dock dissade han mig ju förra gånge, så jag har nog rätt att vara sur, men en andra chans förtjänar han väl… eller? Jag avbröts i mina djupa tankar av att justin hade somnat och lutat sig mot min axel. Det fanns inte en chans att jag kunde bära tillbaka honom till de andra, så jag la honom ner på solstolen och la hans sovsäck över, Sedan gick jag tillbaka och la mig tillrätta igen, för ikväll skulle jag på dejt.

__________________________________________________________-

Ojojoj så kort. märkte det nu, kom nyss hem från extrakoll på sjukhuset, min fotbollsträning börjar om en halvtimme,

så CAIO

ska inte träna, bara titta. :)

TACK FÖR ALLA KOMENTARER


Kommentarer
Postat av: Stephanie

Asbra!!! :D

2011-04-28 @ 19:57:40
URL: http://thepurplebubble.blogg.se/
Postat av: maja

Merrrrrrrr asbra

2011-04-28 @ 20:33:51
Postat av: Stina

meeeeeeeeer:)

2011-04-28 @ 20:38:29
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: elena

synd att du har vart på sjukhus men du skriver så bra PS jag läser många noveller och alla ni skriver som gudar

2011-04-29 @ 00:35:38
Postat av: Anonym

asbra

2011-04-29 @ 14:44:39
Postat av: Anonym

MEEER IN PÅ MIN BLOGG ME

2011-04-29 @ 15:20:34
URL: http://mystoorie.blogg.se/
Postat av: Anonym

MEEER

2011-04-29 @ 15:20:52
URL: http://welovitall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0