Episode 5

Förra delen;

Hur kunde han ens tro att jag hade hittat en ny. Såklart jag inte hade. För det första kom jag hit igår. Och för det andra så skulle jag aldrig göra så. Hur kunde han ens tro det? Visst är jag med osäker. Jag kommer bara vara olycklig över att jag inte får träffa honom. Jag orkade inte bry mig. Jag satte på for the first time av the script. Quade några låtar på spotify och la mig sedan ner på sängen och bara lyssnade på den underbara musiken som spelades.
_______________________________________________________________________

-          Amanda ? hallå? Jag hade somnat. Bea skrek på mig nerifrån.

-          JA? Skrek jag tillbaka.

-          Vi åker om en kvart!

-          OKEJ. Svarade jag. jag ställde mig genast upp. EN KVART? Jag gjorde ingenting åt mitt hår, utan gick direkt och sminkade mig.  Efter några minuter var jag klar och jag sprang ner för att äta frukost.

-          Du behöver inte äta, vi brukar käka i bilen. Sa Bea glatt. Vi började ta på oss ytterkläderna och gick sedan ut och in i Limon. Där fanns två stora Chai och var sin varm macka från starbucks. Vi högg in, och efter ungefär en kvart var vi framme. Vi steg ur bilen och det ända man såg var blixtrar överallt. Jag hade nästan glömt, hon var ju en av de kändaste. Jag hade sett i skvaller tidningar att ”beas syster hade flyttat in med Bea”. Jag var alltså känd, som ”beas syster”.  Hah. Vi blev snabbt omringade av vakter och fick nästan springa in.

 

När vi väl var inne blev vi införda i ett rum. Vi tog av oss våra kläder och Bea fick gå in i ännu ett rum. Jag däremot blev visad till första raden i publiken. Jag älskade Ellen, hon var bäst! Har alltid velat gå på det här. Dock inte att sitta emellan två okända personer. Elin borde vara här. Eller ännu hellre, mamma eller pappa. Jag höll tårarna inne och tänkte på annat. På Adam. Jag hann inte tänka länge innan Ellen kom in dansandes till en låt, som alltid.  Hon gick över bordet och satte sig i fåtöljen, som hon alltid gör. Hon berättade vad som skulle hända idag, Bea skulle komma, Rihanna, Drake och en speciell gäst, med mentor. Jag funderade inte mer på, utan mer på att RIHANNA skulle komma! AAAHH MY GOD! Hon har varit min Idol sen… sen hennes första singel, Pon De replay. Jag satt helt spänd i sätet.

 

Ellen ropade ut Bea och hon kom ut med Drake. Se satte sig och Ellen frågade lite, sen fick de uppträda sin gemensamma låt. När de gick upp på scenen kom Rihanna ut också, hon var också med i låten. Jag skakade. De var fem meter ifrån mig kanske. Bea blinkade åt mig. Efter låten gick Bea, Drake och Rihanna till ellen igen.

-          Så bea.. din syster har flyttat in med dig nyligen, eller hur? Sa Ellen.

-          Ja, jag har saknat henne så mycket! Sa bea och kollade på mig.

-          Jag visste inte ens att du hade en syster förut. Men amanda är här, kom upp! Sa hon. Alla kollade på mig, och jag var på skärmarna. Jag fattade inte vad hon sa. Bea nickade åt mig. Jag ställde  mig upp, jag såg att Bea flyttade sig lite så jag skulle få plats i soffan mellan Rihanna och Bea. Jag satte mig och började darra.

-          Hur är det? Du skakat ju! Sa rihanna och tittade oroligt på mig. Jag fick inte fram ett ord.

-          Hon typ, älskar dig. Väldigt mycket. Sa bea och skrattade lite. Publiken sa ”aww” och rihanna kramade om mig. Jag lugnade ner mig lite. Ellen började prata med mig.

-          Så jag har hört att även du kan sjunga? Frågade Ellen mig.

-          What? Neeeeeej! sa jag. Varför trodde hon det?

-          Du är ju till och med batter än mig! Sa Bea.

-          Nej det är jag inte! Sa jag och gav henne “blicken”

-          Gillar du  justin bieber? Frågade Ellen plötsligt. jag kunde inte svara att jag hatade honom?

-          såklart. Sa jag. men jag ljög. Bea kollade konstigt på mig, jag gav henne återigen ”blicken”.

-          GOOD! W’ell vi sager hej då sålänge till er. De kommer komma tillbaka lite senare. Sa Ellen och vi fick gå backstage. Där såg jag ingen mindre än USHER. Utom rihanna och såklart Bruno Mars var han ju bäst! Jag började bli riktigt nervös.

-          Jag ser att du har sett Usher, sa bea.

-          Mhm.. var det ända jag fick fram.

-          EY USHER! Sa bea plötsligt och föste fram mig mot honom.

-          Hey there! Sa han och kramade Bea. När det kom till mig presenterade han sig som usher. Han sträckte fram handen och jag tog den darrandes.

-          Det här är min lillasister, Amanda. Sa bea.

-          Ja, jag ser det! ni är så lika! Sorry, men jag ska ut på scenen om några sekunder. Trevligt att träffas!  Sa han och gick ut på scenen.

_______________________________________________________________________--

SORRY för ganska kort igen!
har varit hos en kompis hela dagen, och nu är jag helt slut!
imorn uppdaterar jag minst en gång, kanske fler.
tränar ju imorn, :P

Tack för alla underbara komentarer, ska bli bättre på att visa lite av förre delen innan jag lägger upp det nya.
glömmer det ibland.

PUSS ♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

Asbra

2011-04-03 @ 00:28:03
Postat av: S O N I A ♥ http://sonialind.blogg.se/

Fett bra! skriv meraaa <3

2011-04-03 @ 09:54:14
URL: http://sonialind.blogg.se/
Postat av: Stina

meeeer jätte bara skrivet

2011-04-03 @ 10:46:21
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: Kajsa

:D bra :D

2011-04-03 @ 11:10:04
Postat av: Anonym

OCH NU SKA HON TRÄFFA JB?;) Sjuktbra, och jag älskar din andra novell på Justindrewbeebs.blogg.se också :) Meeeer idag om du hinner <3

2011-04-03 @ 13:00:23
Postat av: elena

super bra fortsätt nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

2011-04-03 @ 16:08:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0