episode 8

FÖRRA DELEN;

Det knackade på dörren. Jag svarade inte, så dörren öppnades och bea kom in.

-          Är du vaken? Viskade hon.

-          Ja, sa jag. hon kom in och satte sig i sängen.

-          Ska du inte gå till skolan imorgon?

-          Jag vet inte… sa jag osäkert.

-          Du kan ringa direkt om det är något så hämtar jag dig. Jag ska till studion imorn, så de blir inte roligare att följa med mig.

-          Okej då. Sa jag. hon kramade om mig och gick ut. Jag tog på mig sovkläder och somnade nästan direkt.


___________________________________________________________



Nästa dag vaknade jag av att det var någon som drog undan gardinerna. Jag blinkad

e några gånger och såg sedan att det var Bea. Jag satte mig upp i sängen och kliade mig på huvudet.

-          God morgon sömntuta. Vill du ha skjuts till skolan, eller vill du ta skolbussen?

-          Ehm, jag kan nog ta bussen. Sa jag och log.

-          Okej, den kommer klockan åtta! Sa hon glatt och gick sedan ut. Jag kollade på klockan, 07.45. OHSHIT.  Jag snabbt ur sängen och tog på mig kläder. Satte upp mitt hår och tog på mig mina solglasögon. Jag sminkade mig och kollade klockan. Fem i åtta. Rekordtid, tänkte jag.

 

 

Jag tog på mig mina skor och var precis på väg ut när bea ropade på mig.

-          Vänta! Jag visar dig vart bussen kommer! Sa hon och sprang fram till mig. Hon tog snabbt på sig sina skor och gick ut. Jag följde efter henne, och efter ungefär en minut kom vi fram till en busshållsplats. Det var inte så många där. Men alla vände sig om och glodde, antagligen för att det var bea. Jag gav Bea ”blicken” och hon gav mig en kram och gick sedan. Jag stod själv kvar. De andra där stod fortfarande och glodde. Efter ungefär en minut såg jag bussen komma åkande. Jag såg att det var några som sprang hitåt, de skulle nog med bussen. När de kom närmare såg jag att det var Chaz, och Ryan. De kom precis fram när bussen stannade.

-          HEY, amanda! Sa Chaz och kom fram till mig. Jag vände mig och och gick på bussen. Ryan och Chaz satte sig på andra sidan gången och stirrade på mig.

-          vad? Sa jag irriterat.

-          Varför är du alltid arg? Frågade Chaz med ett stort flin på läpparna.

-          Det är jag inte, jag gillar er bara inte. Sa jag och vände mig och och tittade ut genom fönstret.

-          Varför inte? Frågade Ryan som nu hade satt sig bredvid mig.

-          Jag.. ni kastade vatten på mig. Sa jag, jag visste egentligen inte riktigt varför jag inte gillade dom.

-          Oh, okay, i så fall, förlåt. Men du måste erkänna att det var kul! Sa han glatt.

-          Nooooomen jag förlåter er. Sa jag och log lite.

-          CHAZ, KOLLA, HON LER! Sa Ryan glatt och vände sig mot Chaz. Jag himlade med ögonen och började fnissa lite.

-          HON SKRATTAR TILL OCH MED! Sa Ryan igen och kollade fascinerande på mig. Bussen stannade och vi gick av. Jag gick direkt till rektorn, som stod och väntade på busshållsplatsen, eftersom att jag inte hade någon aning om vart jag skulle gå. Hon hälsade och sa att hon hette Mrs. Martin, men jag kunde kalla henne Emma. Hon började gå mot en stor byggnad, så jag följde bara efter. Vi kom in i en gigantisk korridor med skåp längs väggarna. Hon visade mig till mitt egna skåp och gav mig koden. Plötsligt ringde det ut, och korridoren fylldes med elever. Jag såg att det var många som glodde och viskade om mig. Antingen för att jag var ny, eller för att jag är Beas syster.  Sen såg jag några ansikten jag kände igen, självklart. Chaz och Ryan, vilka annars?

-          TJENARE AMANDA! Skrek Chaz, Ryan nickade bara emot mig. Jag nickade lite diskret tillbaka.

-          Butler, Sommers, visa amanda vart hon ska. Sa Emma, sen gick hon. lämnad med dem igen. Gr8.

-          Sååå.. vilken klass? Frågade Ryan.

-          eran, mrs. Martin la mig I eran klass för hon trodde vi kände varann. Sa jag och stängde mitt skåp.

-          Okay, I så fall så har vi håltimma I två timmar nu plus lunch, så tre timmar,.vi skulle precis dra och äta, ska du med? Frågade Ryan.

-          Okej, sure.. sa jag lite osäkert och följde efter dem.

-          Bra! Sa Chaz med ett stort smile. De började gå mot utgången. Jag följde osäkert efter till någon bil, Ryan hoppade in i förar sätet, och chaz där bak i bilen. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen, så jag satte mig där fram bredvid ryan.

-          Vad vill du äta? Frågade ryan när han startade bilen.

-          Öööööhhh… jag vene. Eh I mean, i don’t know. Sa jag och kände hur jag blev lite generad. Jag var inte van vid engelskan.. Jag vände snabbt bort huvudet och tittade ut.

-          Oh, du blir generad! Sa Chaz och skrattade.

-          Psshht, Nej. Sa jag och vände tillbaka huvudet. Jag kände mig inte längre lika röd/varm.

-          Hm.. förut. Sa ryan och tittade på mig.

-          Tro vad ni vill.  Sa jag och flinade. Efter ett tags tystnad hörde jag One Shot av Jsl. Jag undrade vem fan det var som hade på det. Alla i bilen kollade förvirrade på varann, tills det började vibrera i min ficka – fan. Jag tog snabbt upp min mobil och svarade.

-          Amanda. Sa jag.

-          Varför tog det så lång tid att svara? Sa rösten. Jag hörde direkt vem det var – Ulrik. Jag log för mig själv.

-          HAHAHA, jag fattade inte att det var min mobil. Svarade jag och garvade lite. Jag såg hur ryan sneglade på mig med förvirrad blick.

-          Såååå.. vad händer då?

-          Jag är på väg att äta lunch med Ryan och Chaz, de som skvätte vatten på mig igårkväll, duvet.

-          Ja juste, HAHA. Trodde inte du gillade dom? Frågade han häpet.

-          Njaa, eller asså.. dom låter mig lixom inte va, och de är ganska schyssta!

-          Klart dom inte låter bli en så snygg tjej som dig! Sa han lite sådär flörtigt. Jag fnissade lite.

-          Händer annars då? Frågade jag för att ha något att snacka om.

-          Ehm.. ska snart upp på scenen, och kom o tänka på dig, saknar dig. Sa han lite ledsamt.

-          Haha naw Ulle, saknar dig med! Men du, du kan ju komma och hälsa på! Sa jag glatt.

-          Ja, det skulle jag gärna göra!

-          Men du, nu stannar dom bilen, vi ska nog gå och äta nu, ses och hörs! Sa jag och la på. Vi klev ut ur bilen och gick in på mcdonalds.

-          Såå.. ska vi köpa en macbox eller vad? Frågade ryan och kollade på mig och chaz.

-          YEAH MAN, vi skulle kunna äta I skateparken där borta! Sa Chaz då. 

-          Okej för mig. Sa jag och log. Vi gick in på donken och beställde en macbox för fyra, eftersom killarna äter ganska mycket. Vi gick ut igen och satte oss vid några bänkar med bord. Vi åt varsin bigmac, eller ah jag åt nästan upp min och killarna åt var sin cheese burgare + pommes också. Jag förstår inte hur man kan äta så mycket? Sjukt.

-          Vi måste börja skejta igen Chaz!  Sa ryan plötsligt.

-          JA, varför slutade vi ens? Instämde Chaz.

-          Jag vet inte.. sa Ryan fundersamt.

-          Efter skolan? Frågade Ryan.

-          Yesbox! Sa Chaz. Jag kände mig lite utanför, eftersom de inte frågade om jag ville med. Men de visste antagligen inte att jag skejtade.

-          Men Amanda, skejtar du, eller tog du bara en skateboard i söndags? Frågade Chaz plötsligt,som om han hade läst mina tankar.

-          Nej, jag skejtar. Sa jag och drack upp min fanta.

-          Va du skojar? Det är ju typ ascoolt! Sa Ryan och Chaz instämde. Jag himlade lite diskret med ögonen. vi åkte tillbaka till skolan och hade två lektioner till.

______________________________________________________

jaaaaaaaa, såatt. LÅNG!
Liite Random igen.

Bra/dåligt?
isf vad?

KOMENTERA, tio komentarer innan nästa!
jag vet att ni klarar det!
har ju över 70 unika besökare varje dag!
tio komentarer är inget för er!

PUSS


Kommentarer
Postat av: Becka

Superbra, meer. :D

2011-04-05 @ 20:36:08
Postat av: Nike

Mer idag!<3 :)

2011-04-05 @ 20:41:11
URL: http://Nikesspace.devote.se
Postat av: Nike

Mer! Du skriver grymt bra!

2011-04-05 @ 20:43:18
URL: http://Nikesspace.devote.se
Postat av: sanna

mer :D

2011-04-05 @ 20:50:52
Postat av: elena

men fortsätt nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

2011-04-05 @ 20:52:55
Postat av: thea

fortsätt nu super bra

2011-04-05 @ 20:53:58
Postat av: Bieber Cash

Skitbra!!! :) me like it! :)



Fortsätt så :)

2011-04-05 @ 21:03:00
URL: http://biebercash.blogg.se/
Postat av: Bieber Cash

Skitbra!!! :) me like it! :)



Fortsätt så :)

2011-04-05 @ 21:03:04
URL: http://biebercash.blogg.se/
Postat av: Diana

meer och längre

2011-04-05 @ 21:11:12
URL: http://justindrewwbieberr.blogg.se/
Postat av: Diana

2011-04-05 @ 21:11:47
URL: http://justindrewwbieberr.blogg.se/
Postat av: Anonym

MEEEEEEER! :)

2011-04-05 @ 21:12:03
Postat av: Anonym

asbra

2011-04-05 @ 22:39:56
Postat av: becca

Meeeer :D

2011-04-06 @ 09:23:19
URL: http://bbeebbii.blogg.se/
Postat av: Stina

meeeer

2011-04-06 @ 12:35:33
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: Anonym

dålig uppdatering-.-

2011-04-06 @ 16:32:42
Postat av: Kajsa

jättebra del!" kan inte ulrik komma och hälsa på? skriv mer!! :D

2011-04-06 @ 18:49:16
Postat av: Nike

När kommer nästa?<3 :)

2011-04-06 @ 21:17:29
URL: http://Nikesspace.devote.se
Postat av: Elin

MER!!!!!:D

2011-04-09 @ 00:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0