Episode 9

FÖRRA DELEN;

-          Vi måste börja skejta igen Chaz!  Sa ryan plötsligt.

-          JA, varför slutade vi ens? Instämde Chaz.

-          Jag vet inte.. sa Ryan fundersamt.

-          Efter skolan? Frågade Ryan.

-          Yesbox! Sa Chaz. Jag kände mig lite utanför, eftersom de inte frågade om jag ville med. Men de visste antagligen inte att jag skejtade.

-          Men Amanda, skejtar du, eller tog du bara en skateboard i söndags? Frågade Chaz plötsligt,som om han hade läst mina tankar.

-          Nej, jag skejtar. Sa jag och drack upp min fanta.

-          Va du skojar? Det är ju typ ascoolt! Sa Ryan och Chaz instämde. Jag himlade lite diskret med ögonen. vi åkte tillbaka till skolan och hade två lektioner till.




______________________________________________________

När jag kom hem efter skolan hämtade jag min skateboard och gick till buss stoppet där vi hade bestämt att mötas, Chaz, ryan och jag alltså. När jag kom dit var de redan där, med bilen. Jag hoppade in och såg att Justin och Christian satt där med.

-          EY, ni sa aldrig att dessa töntar skulle med. Sa jag och flinade.

-          Ojjj.. glömde vi säga det? Frågade Chaz och vände sig om, han satt där fram bredvid Ryan som körde. Ryan flinade. När vi stannade så gick alla ut ur bilen och tog sina skateboards. Vi åkte runt lite tills vi tröttnade och tog varsin glass.

-          Du är ju aaaaaaaaaasbra jöh! Sa christian och gav mig en HighFive. Jag highfivade tillbaka och började äta på min glass igen. Killarna babblade på som bara den om allt mellan himmel och jord, som de inte hade setts på ett år, minst. Efter ett tag började det bli kallt och vi drog oss hemåt, Ryan skjutsade hem mig och Chaz sist, eftersom vi bor på samma gata som Ryan, Ryan stannade vid hans hus, det var ju trotts allt bara någon minut att gå därifrån, + att vi hade våra skateboards.

-          Eyh, amanda? Frågade Ryan när jag precis skulle kliva på skateboarden.

-          Ja?

-          Jag tycker jag förtjänar ditt nummer  nu. Sa han och flinade.

-          AH, jag med! Sa Chaz som stod bredvid mig på sin skateboard.

-          Jaajaa, I guess so. Sa jag och gav dem mitt nummer. Jag och Chaz sa hej då till Ryan och började rulle hemåt.

 

Efter någon minut var vi utanför våra hus, vi sa hej då och gick in.

-          Hallå? Skrek jag i huset, för att kolla om någon var hemma.

-          Hej! Sa bea plötsligt. Hon hade på sig ett förkläde och höll i en bunke.

-          Vad gör du? Frågade jag förvånat. Hon hade aldrig varit typen som lagade mat.

-          Köttbullar såklart! det var evigheter sen jag åt det! Sa hon glatt och gick in i köket igen.

-          Men.. var är Stefan? Stefan var våran kock.

-          Jag gav honom ledigt i en vecka, han ville åka iväg med sin familj, så jag tänkte att du och jag skulle kunna leva som en vanlig familj i den veckan, går det bra får vi säga upp Stefan! Sa hon ännu gladare än förut.

-          Men.. du hatar ju att laga mat? Och du har så mycket jobb? Frågade jag förvånat och satte mig ner på en barstol.

-          Ibland måste man offra sig för de man älskar. Sa hon och log emot mig.

-          Jaha okej.. sa jag osäkert.

-          Kom igen! Tänker du inte hjälpa din alldelles för gamla syster? Frågade hon och jag mig puppyeyes. Jag garvade och tog på mig ett eget förkläde.

-          Bea,  du är 23. Aldelles för gammalt. Gå och lägg dig! Sa jag skeptiskt och kollade i receptboken.

-          Men lilla du.. det här är falafel recept… sa jag och tittade på henne.

-          VA? Men det är ju köttbullar på bilden, falafel kanske köttbullar heter på amerikanska?

-          NEJ BEA, falafel är något helt annat. Sa jag och skrattade åt henne.

-          Men.. JAHA, vare därför det inte ens skulle vara köttfärs i? då fattar jag.. sa hon och kollade ner i bunken.

-          Men, är inte falafel gott då? Fortsatte hon.

-          NEJ, det är svinäkligt.

-          Okej, ajjah. Jag ringer efter pizza. Sa hon och slängde bunken i vasken och gick iväg efter hennes mobil. Jag skrattade åt henne, hur kunde hon vara så blond?

 

När pizzan kom satte vi oss framför tv:n och käkade. När vi började bli trötta gick vi och la oss. Jag gick upp på mitt rum, bytte om till pjamas och la mig ner i sängen.

 

Jag tog upp Ipaden som satt på laddning och loggade in på facebook.

”Hade en underbar dag med nya vänner och ny skola, men inget slår sverige L”

Skrev jag.

Jag fick genast en massa komentarer. Jag orkade inte svara. Jag la ner Ipaden och la mig till rätta. Jag kunde inte sova, hur mycket jag än försökte. Jag gick upp och tog ett glas vatten. Jag gick och la mig igen, när jag äntligen höll på och somna vibrerade min mobil. Jag tog upp den och kollade, tre nya sms.

 

Jag insåg att jag fått Ett från ryan, ett från Chaz, och ett från ett nummer jag inte hade.

I ryan och Chazs sms stod det ungefär likadant.

”här är mitt nummer!” // Ryan / Chaz”

Hade de glömt att jag fick deras nummer tidigare idag?

Det andra smset var från Justin upptäckte jag snart.

”hejdär! Undrar bara om du skulle vilja hitta på något imorn, eller någon annan dag i veckan? =D Xx, justin. ”

Jag smsade tillbaka att jag skulle kolla om jag skulle göra något innan. Jag var inte sådär jätte pepp på att hänga med honom. Jag la tillbaka min mobil och somnade direkt.


___________________________________

kort, jag vet.
men tro det eller ej, men det är inte roligare att uppdatera om ni komenterar "dålig uppdatering -.-"
men vafan, jag lägger ut en om dagen, utom en dag.
det är inte så jävla lätt när man går i 8:an, får betyg, har minst en inlämning, ett prov och en läxa varje vecka. plus att jag spelar golf två gånger i veckan nu, eftersom att det är lågsäsång.

jag blir inte speciellt glad när jag sitter och skriver dessa kapitel till er, för att det ska bli så bra som möjligt.
och sen komenterar ni knäppa och idiotiska grejer, skriv själd då.
Pajas.

ajjah, tack så himla mycket för alla fina komentarer!

ska sova nu, slänger in en eller två imorn,
men i helgen har jag fullt upp, men det kommer nog en om dagen iaf!

PUSS 


Kommentarer
Postat av: Bieber Cash

Bry dig inte om dem tjejen! Det finns alltid människor till allt tyvärr :(



Du är jätteduktig och det är alldeles lagom att du uppdaterar så ofta du har tid :) Låt det inte styras av någon annan än dig själv! Gör inte som jag och skit i allt annat (aa)



Du har verkligen talang bruden! Fortsätt så <3

2011-04-06 @ 23:09:58
URL: http://biebercash.blogg.se/
Postat av: elena

JA DU HAR FORTSÄTT NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU ANNARS DÖR JAG

2011-04-06 @ 23:38:04
Postat av: Sanna

jävligt bra :DD

2011-04-07 @ 06:35:22
Postat av: Kajsa

du skriver jättebra, bry dig inte om dem elaka kommentarerna, det är liksom en del av livet om bloggar(tro mig jag vet det). och dem som inte fattar att du är en vanlig människa med ett vanligt liv är dumma i huvudet! så fortsätt bara på samma sätt :D

2011-04-07 @ 08:05:21
Postat av: Anonym

Jävla idiot som komenterar så-.- jag vet hur det känns för jag har skrivit novellförut men slutade:( Skitbra ju meeeeeeeer<3

2011-04-07 @ 15:13:23
Postat av: Anonym

asbra

2011-04-07 @ 17:12:03
Postat av: hanna

meer

2011-04-07 @ 17:13:14
URL: http://mrbieber.blogg.se/
Postat av: saffi

riktigt bra, mer!

2011-04-07 @ 18:19:03
Postat av: Diana

det är jättebra :)

2011-04-07 @ 18:48:30
URL: http://justindrewwbieberr.blogg.se/
Postat av: du är bäst <3

bry dig inte! du är bäst! jag och min kompisar har också en och vi uppdaterar mycket sämre än dig! och du uppdaterar inte ens dåligt, ett kapitel om dag? det skulle vi aldrig hinna! YOU GO GIRL!!

2011-04-07 @ 20:30:26
Postat av: Elin

FORTSÄTT!!!!!!!!!!!!!!!:D

2011-04-09 @ 00:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0